Oldalak

2013. július 3., szerda

Kókuszkocka

Itt egy újabb recept, ami egy igazán finom sütemény. Nem nagyon szeretem a kókuszt, nem is nagyon szoktam enni. Persze a hagyományos kókusztekercset háziasan elkészítve nagyon szeretem, de nincs is sok kókusz benne. Van amit a cukrászdában készítenek na annak a mű ízét nagyon nem szeretem, de nem térek jobban ki erre. A mai kókuszos receptemnek isteni citromos, mézes alap íze van csokival és kókusszal. Ez a sütemény arra az alkalommal készült, hogy a párommal 2 éves fordulónk volt. Mivel tudom, hogy imádja ezért megleptem vele.



Hozzávalók:
a tésztához:
*3 dkg vaj
*25 dkg porcukor
*1 csomag vaníliás cukor
*3 ek. méz
*1 tojás
*fél citrom reszelt héja
*28 dkg finomliszt
*1 csomag sütőpor
*2 dl tej
csokoládémázhoz:
*22 dkg vaj
*20 dkg porcukor
*4 dkg keserű kakaópor
*4 ek. rum
*10-12 ek tej
*15-20 dkg kókuszreszelék



A tésztához a vajat megolvasztjuk és a porcukorral, vaníliás cukorral, mézzel, a tojással meg a citromhéjjal jól összekeverjük. A lisztet a sütőporra eldolgozzuk, majd a tejjel felváltva a citromos masszához adjuk. Belesimítjuk egy tepsibe és 180 fokon 20-25 percig sütjük. A mázhoz a vajat, kakaót, porcukrot, rumot és a tejet egy nagy lábasba mérjük és kis lángon felolvasztjuk. Ha a tészta kisült akkor kockákra vágjuk és a még meleg mázba mártogatjuk majd a kókuszreszelékbe forgatjuk. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése