Oldalak

2013. május 30., csütörtök

Fahéjba forgatott muffin

Egy nap anyutól kaptam egy muffinos újságot. Mivel akkoriban megszállott voltam ezért elkezdtem egyből sütni is. Ráakadtam egy fahéjasra, és mivel imádom a fahéjat belekezdtem.
A két főbb variáns íze különböző. Az amerikai konyhában népszerű kínai fahéjban a csípős íz dominál, míg az Európában ismertebb ceyloni fajta enyhébb, pikánsabb ízű. A fahéj az emésztőszervekre gyakorolt hatásai mellett a szív- és érrendszerre, valamint a vércukorszintre is jótékonyan hat. Tehát nem csak finom, hanem egészséges is...


Hozzávalók:
*1 tojás
*14-15 dkg cukor
*10 dkg vaj
*27-28 dkg liszt
*1 púpozott kk. sütőpor
*fél kk. só
*fél mk. reszelt szerecsendió
*1,5 dl tey
forgatáshoz:
*12 dkg vaj
*14-15 dkg cukor
*1 kk. fahéj

A tojást a cukorral jól kikeverjük.A puha margarint hozzáadjuk, és verjük tovább habverővel. A lisztet, sütőport a sóval és a szerecsendióval elkeverjük.( Ne féljünk, hogy milyen ízt ad neki a szerecsendió, ha még nem ettünk, mert én is tartottam tőle, de nagyon finom! ). A száraz összetevőkhöz adjuk, majd a tejet is beleöntjük és simára keverjük. Papír nélkül , a kivajazott muffin sütő mélyedéseibe tesszük. 190-170 fokon 18 percig sütjük. Ha készen van még melegen egyből vajba és a cukros fahéjba forgatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése