Oldalak

2014. május 24., szombat

Fahéjas óriáscsiga



Hozzávalók:
*1 csésze tej
*1/2 csésze cukor
*1 1/2 teáskanál só
*4 1/2 teáskanál száraz élesztő
*1 teáskanál cukor
*1 csésze meleg víz
*2 tojás
*6 csésze liszt
*4 ek vaj

Melegítsük addig a tejet a cukorral és a sóval míg el nem olvad. A meleg vízbe szórjuk bele az élesztőt és az 1 tk. cukrot, tegyük 10 percre meleg helyre hogy felfusson. Az élesztőhöz adjuk a tojásokat, majd a tejes keveréket, végül a liszt felével simára keverjük. Beletesszük az olvasztott vajat és a liszt másik felét és robotgéppel dagasztjuk tovább. Könnyű tésztának kell hogy legyen, ne ragadjon és ne is legyen kemény. Kevesebb lisztet tegyünk bele és inkább utána adjunk még hozzá. Utána hagyjuk hogy kétszeresére dagadjon, ez nálam kb 1 óra volt. Addig előveszünk egy tortaformát és kivajazzuk. A tésztát kettévágjuk és az egyik gombócot kinyújtjuk egy téglalappá és megkenjük olvasztott vajjal, majd fahéjas cukorral megszórjuk. 5-6 csíkra vágjuk. Az 1. feltekerjük és ott ahol a vége van a 22 csík elejéhez rakjuk és így tekerjük tovább mikor a végéhez érünk aljával lefele a tortaforma közepébe állítjuk. Kinyújtjuk a másik gombócot és tovább folytatjuk de most a formába tekerjük rá a tésztát. Ha végeztünk hagyjuk hogy keljen még egy kicsit. Nekem először kevés volt nem ért a forma faláig, de hagytam kelni és lám tele lett. 200 fokon kellene sütni 45 percig, de én a végén levettem kevesebbre és alufóliát tettem a tetejére, mert már az sült de a tésztának kellett még idő.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése