Oldalak

2013. december 23., hétfő

Karácsonyi kávés muffin


Hozzávalók:
*18 dkg vaj
*csipet só
*22 dkg cukor
*2 csomag vaníliás cukor
*4 tojás
*32 dkg liszt
*2 tk sütőpor
*2 tk instant kávépor
*5 ek tej

a vajat a sóval és a cukorral és a vaníliás cukorral kikeverjük. Egyenként hozzáadjuk a tojást, majd a tejjel váltogatva beledolgozzuk a sütőporral elvegyített lisztet is. A kapucsínóport 1 ek forró vízzel kikeverem és a tészta felét barnára színezem vele. Margarinnal kikent liszttel meghintett formába adagoljuk, előszőr a sárga, majd a barna tésztát. Előmelegített sütőben 175 fokon 35-40 percig sütjük.
A tetejére kókuszpudingot főztem fel 3dl tejjel és 2 ek cukorral, majd 10dkg vajat és 10 dkg porcukrot összekevertem és ezt a kihűlt pudinghoz kevertem. Ha fehér krémet szeretnénk, ne tegyük hozzá a vajat, elég csak a puding és tehetünk hozzá 1 dl habtejszínt a könnyebb állagért.

Díszíthetjük, szóró cukorral, és fondanttal is. Én gömböket készítettem rá és ezüst cukorral szórtam meg. A fenyőfát sem nehéz elkészíteni. Csinálunk egy kúpot és elkezdünk rajta olló segítségével kis háromszögeket vágni. 1 napig hagyjuk száradni, a fontos, hogy ne párás levegőn legyen mert inkább ragadni fog mint hogy kemény legyen.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése