Oldalak

2013. október 10., csütörtök

Sütőtökös cookie

Sok mindenre jó egy nővér! Segít a bajban, megnevettet, mindig melletted áll, megmondja az igazat ésss megszeretteti veled a sütőtököt. Komolyan mondom, ha 3 héttel ezelőtt valaki sütőtökös sütivel kínált volna nem fogadtam volna el (semmilyen formában). De láttam, hogy nővérem és az ő kis családja ezer számra tömik a sütőtökös muffint, sütit, sőt magában is, hogy gondoltam jó akkor egyszer megkóstolom én is, és bumm. Itt egy süti amit szeretek hihetetlen módon. Már csináltam sütőtökös muffint , de ez finomabb és puhább. Olyan mintha a fellegekben járnánk.



Hozzávalók:
*100 g puha vaj
*200-250 g cukor 
*230-250 g sült tök bél
*20 g olívaolaj
*2 kisebb tojás
*1-2 teáskanál vanília aroma
*350 g finomliszt
*2,5 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék
*pici só
*1 teáskanál sütőpor
*1 teáskanál szódabikarbóna
*szeletelt mandula

A megsült és kihűlt sütőtök belsejét kaparjuk ki és az olajjal együtt turmixoljuk össze, hogy pépes legyen. A cukrot keverjük össze a puha vajjal, tegyük bele a pépet és jól keverjük össze. Majd tegyük bele a vanília aromát és a tojásokat és verjük habosra. A lisztet összekeverjük a sóval, a sütőporral, a szódabikarbónával és a mézeskalács fűszerkeverékkel. Ezt beleszórjuk a pépes masszába és jól összedolgozzuk. Két kanál segítségével a sütőpapírra gömböket halmozunk, és megszórjuk a szeletelt mandulával. 180 fokon 15-17 percig sütjük őket.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése