Oldalak

2013. augusztus 11., vasárnap

Fahéjas és kakaós keksz

Ebben az évben Balatonon töltöttem a családdal és a párommal a nyaralást. Kicsit hosszú volt az út ezért gondoltam sütök egy kis kekszet ami nem ragad és sokáig eláll a melegbe.Ebbe Puffin segédkezett, mivel az oldalán találtam és azóta is a kedvenc blogaim közé tartozik( http://csakapuffin.cafeblog.hu/ ).A hideg napokra is jó egy kis meleg tea mellé. A családnak a fahéjas tetszett a legjobban, de a kakaós finom lett. 
Fotózásnál keresztlányom segédkezett. Nem tudta megállni, hogy ne egye meg a felét szóval ki is használtam az alkalmat és egyből lekaptam az én kis gépemmel.


Hozzávalók:
*125 g puha vaj
*110 g cukor
*1 tojás
*1 kk vaníliakivonat
*250 g liszt
*picike őrölt szerecsendió
*3/4 kk sütőpor
*2 kk fahéj
*1 kk kakaópor
*2-3 kk cukor

A puha vajat simára keverjük a cukorral, a tojással és a vaníliakivonattal . Hozzáadjuk a lisztet, a szerecsendiót, a sütőport és simára keverjük. Hűtőbe tesszük 30 percre. Előmelegítjük a sütőt 180 fokra és sütőpapírral bélelünk ki két tepsit. Egy kis tálkába szórjuk a fahéjat 1 ek cukorral, egy másik tálkába a kakaóport, és a maradék cukrot. A masszából gombócokat formázunk, meghempergetjük őket a fahéjas cukorban és a sütőpapírra tesszük, egymástól 3-4 cm-re, hogy legyen hely a kész kekszeknek. A gombócok felét fahéjas cukorban hempergetjük meg, a többit a kakaóporos cukorban. Ha az összes gombóc tepsire került, tenyérrel, vagy egy pohár talpával kilapítjuk őket és sütőbe toljuk 12-14 percre.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése