Oldalak

2013. május 29., szerda

A meleg napokra

Bodza üdítő 

Mivel itt a nyár és sok folyadékra van szükségünk gondoltam megédesítem egy kicsit a napomat. Mivel a bodza is sok mostanában, ezért szedtem.
Hozzávalók: 
*15-20 bodzavirág
*2 db citrom
*1 kg cukor
*3 dkg citrompótló
*10 l tiszta csapvíz

A kinyílt bodzavirágokat jó alaposan átmossuk, hogy a kis bogarak lejöjjenek róla. De nem baj ha maradnak rajta még mert a végén úgy is át kell szűrni. A virágokat egy nagy lábasba tesszük és felengedjük a 10 liter vízzel. Mossuk meg alaposan a citromokat karikázzuk fel és tegyük bele a karikákat a citrompótlóval együtt ( nekem a végén kellet még bele egy kis citrom). Beleöntjük az 1 kg cukrot is és kavarjuk addig amíg el nem olvad (nekem kicsit édes volt). 1 napig hűvös helyen tárolni kell és ha készen van kavarjuk meg és ízlés szerint ízesítsük még. Szűrjük le szűrővel és én még utána szűrtem tiszta textillel mert voltak benne apró bogarak. Végül töltsük üres üvegekbe. Hűtőben tárolandó és 2-3 napig eláll. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése