Oldalak

2013. június 3., hétfő

Fahéjas csiga

imádom, imádom, imádom....

Egyre jobban irigyelem azokat az embereket akik olyan képeket tudnak csinálni, hogy valójában életre kel a képeken az étel. Tudom ehhez kell egy rendes fényképező, és tudás ahhoz, hogy hogyan kell elrendezni gusztusosan az ételt. De azért én is próbálkozok:) Így akadtam rá arra a blogra ami mostanra a szívembe lopta magát. Ami ITT megtalálható A képek magukért beszélnek és a receptek is finomak, mivel ki is próbáltam. Az első amit meg mertem csinálni az a fahéjas csiga. tudom az angol miatt kicsit nehezebb, de megérte....



Hozzávalók 1/2 adaghoz:
*118 ml tej
*6 dkg cukor
*1/2 tk. só
*2 tk. száraz élesztő
*1/2 tk. cukor
*118 ml forró víz
1 tojás
*42 dkg liszt
*2 ek. olvasztott vaj

töltelék:
*olvasztott vaj
*cukor és fahéj

máz:
*2 ek. vaj
*13 dkg porcukor
*2 ek. tej
*1 tk vanília kivonat

Melegítsük fel a tejet a 6 dkg cukorral és a sóval. Addig hevítsük míg fel nem olvad a cukor és az edény szélén meg nem jelennek a buborékok. Majd tegyük félre. A forró vizet öntsd egy lábasba tedd bele az élesztőt és a 1/2 tk. cukrot. 10 percig hagyjuk állni amíg az élesztő felfut. Ebben keverjük el a tojást és öntsük bele a tejes keveréket is. Majd felváltva adjuk hozzá a lisztet és az olvasztott vajat. ( Én nem tettem bele az összes lisztet. Annyit tegyünk bele, hogy ne ragadjon, de azért puha legyen.) 1 órán át kell keleszteni. Ha letelt az idő akkor lisztezett deszkán jól átgyúrjuk. Majd kinyújtjuk 22x30 cm-es téglalappá. Megkenjük az olvasztott vajjal és meghintjük a fahéjas cukorral. Csavarjuk fel és kb. 12 kis csigákká vágjuk fel. Ezeket vajazott tepsibe rakjuk kis helyet kihagyva egymás mellett. 45 percig kell még keleszteni. 190-180 fokon 18-20 percig sütjük, vagy addig amíg aranybarna nem lesz. Ha kész még melegen rácsorgatjuk a mázat.(vigyázzunk ne legyen túl híg a máz!!)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése